Mestne packe

Blatne zgodbe z Loke

Povsem običajno je, da se v Novem mestu vozi in parkira vsepovsod. Brez težav lahko namreč vidimo avtomobile sredi sprehajališč, na območju parkov in zelenih površin, v ozkih ulicah ter na brežinah reke Krke. Vozniki s tovrstnimi početji ponekod blokirajo prehod pešcev in kolesarjev, obenem pa predvsem vplivajo na izgled mestne okolice, saj z vožnjo po zelenicah povzročajo blatne in razrite površine, ki nam prav gotovo niso v ponos. A boj proti parkiranju na območjih, ki temu niso namenjena, v našem mestu ob Krki ne obrodi večjih sadov, saj so se vsi dosedanji ukrepi večinoma izjalovili. Fizične pregrade so na problematičnih mestih poškodovane oziroma uničene, kar pomeni, da se vozi in parkira naprej. Seveda je to povezano z lokalno miselnostjo, ki sodobnih meščanskih stilov še ni posvojila, saj so ji javne oblike prevoza in omejevanje uporabe avtomobilov v mestu še kako tuje.

Neupravičeno parkiranje vozil pod Šmihelskim mostom ter obilica blata

Ena izmed problematičnih točk, kjer lahko vsakodnevno vidimo množico neupravičeno parkiranih vozil, se nahaja na Loki, in sicer pod Šmihelskim mostom v neposredni bližini črpališča odpadnih vod. Tu je bila nekoč zelenica, dandanes pa je zaradi avtomobilov ostalo le še kup blata. Vse skupaj je še toliko bolj absurdno, saj preko nelegalnega parkirišča vodi sprehajalna pot, ki se nadaljuje zadaj za košarkarskimi igrišči. Čeprav je vsem jasno, da se na opisanem mestu nikakor ne sme parkirati, saj gre za navezavo na sprehajališče in zelenico hkrati, tega vozniki ne spoštujejo in parkirajo navkljub vsemu. S tem jasno povedo, da jim je malo mar za urejeno okolico, obenem pa niso pripravljeni sprejeti pešcev in kolesarjev. Pri projektu ZA Novo mesto smo zaradi tega posredovali na Mestni občini Novo mesto ter zastavili vprašanje, zakaj ne ukrepa mestno redarstvo, ki je pristojno za tovrstne zadeve. Odgovorili so, da nadzor nad omenjeno cesto sicer poteka, vendar pa se parkirana vozila nahajajo izven območja ceste, zato bi bilo potrebno postaviti fizične ovire. Obljubili so, da bodo poskrbeli, da se pod Šmihelski most namestijo ovire, ki bodo za vselej prekinile prakso parkiranja na tej zelenici.

Vozniki brez kančka slabe vesti parkirajo naravnost na sprehajalno pot

Pereč problem v našem mestu

Projekt ZA Novo mesto ob vsem tem opozarja, da ne gre zgolj za predel na Loki, temveč je neupravičeno parkiranje in vožnja vozil po sprehajališčih in parkih pereč problem širšega območja Novega mesta, ki ga je potrebno vendarle začeti reševati. Nikakor ni sprejemljivo, da imamo na najlepših predelih povsem razrite površine polne avtomobilov. To negativno vpliva na izgled mesta, obenem pa kaže našo kulturo, kar bi nas moralo vsekakor skrbeti. Sodobni trendi v mestih narekujejo omejevanje uporabe vozil, širjenje površin za pešce in kolesarje ter spodbude za uporabo javnega mestnega potniškega prometa. Vprašanje je, kdaj bomo te smernice sprejeli v Novem mestu.

Nekoč je bila zelenica, danes je ostalo le še blato

Luka REMS, fotografije: Matej VOVKO.

5 komentarjev

  1. dejan

    kam pa naj clouk parkira ce je pa glih 100 parkirnih na novm trgu … na glavnm pa itak use pouno zmer… in ne preostane druzga k kej tazga, pa naj eno veliko parkirisce nardijo pa naj se vec pobirajo za tisto uro parkiranja kukr ze ker itak mamo preveč denarja…

    • Mesto mora biti urejeno, parkiranje na zelenicah in sprehajališčih ni sprejemljivo. Navedbe, da ni dovolj parkirišč, so izgovori brez osnove. Poleg urejenih parkirišč je na voljo parkirna hiša na Novem trgu, ki skoraj nikoli ni zasedena v celoti.

  2. Novomeščan

    Ob cesti, ki vodi do Gostišča Loka, je vedno polno avtomobilov in ti čedalje bolj rinejo v grivo in uničujejo travo. En redar bi lahko cel dan stal na tistem prostoru in pisal listke, dela bi imel dovolj. Enkrat bi jih že izučilo, da se tega NE počne.

  3. Maja

    Problem je, ker je v bližini upravne enote, fakultete, zdravstvenega doma, bolnišnice in še kupa uradov premalo brezpalčnih parkirišč. Žal je situacija v državi taka, da si premoran uporabljat lastno prevozno sredstvo, ker ni zadosti javnega prometa. Mene pa še mariskoga drugega verjetno zelo zanima kdaj mislijo spet sprostiti parkirišče pod bolnico, ki je sedaj ograjeno in služi kot deponija za gradbene delavce.

  4. Zaho

    In zdej če grem na loko na kavo in tam ne bo frej za parkerat bom šou raj v parkirno kokr pa da pustim avto pod tem mostom da se boš ti tm šetou ja

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja