Podjetništvo, Zgodbe vsakdana

Nova Renaultova naložba v Novem mestu

Zadnjih nekaj mesecev se že v Revozu intenzivno pripravljajo na proizvodnjo nove različice izjemno priljubljenega mestnega malčka, ki sliši na ime Twingo. Prvi primerki bodo po zagotovilih odgovornih v tovarni prišli v prihodnjem letu, ko mu bo družbo na proizvodnih linijah delal tudi Smart. Le tega bodo v Novem mestu izdelovali v partnerstvu z nemškim podjetjem Daimler, temeljil pa bo na enakem podvozju kot Renaultovo vozilo. V zvezi z aktivnostmi za prilagoditev obrata francoskega avtomobilskega proizvajalca se je v tem času v Novem mestu mudila pisana druščina domačih in tujih strokovnjakov, ki so pomagali pri postavitvi novih linij, vzpostavitvi novih delovnih procesov in podobno. Ni zaman povedati, da so večino gradbenih del za potrebe novih dveh modelov opravila slovenska podjetja. Trenutno v Revozu delajo še zadnje podrobnosti, ob tem pa je potrebno dodati, da ta čas v tovarni vlada obdobje visoke tajnosti, saj ne želijo, da bi v javnost prišle zaupne informacije o novih produktih, ki bi lahko koristile konkurentom. Pravo zatišje pred nevihto bi lahko rekli, a v teh prvih oktobrskih dneh se na Dolenjskem ponovno veliko piše o Renaultu, saj je le-ta v petek, 4. 10., v Novem mestu odprl novo centralno skladišče nadomestnih delov za vozila znamk Renault, Dacia in Nissan.

Skladišče nadomestnih delov je prvi objekt v nastajajoči gospodarski coni

Skladišče neposredno ob avtocesti

Centralno skladišče nadomestnih delov je do sedaj delovalo v kletnih prostorih objekta, kjer je nekoč proizvajala Adria Mobil, z zadnjim petkom pa je tudi uradno na novi lokaciji, in sicer v neposredni bližini avtocestnega priključka Novo mesto vzhod, nekoliko naprej od DARS-ove baze, na območju nastajajoče gospodarske cone Na Brezovici, ki jo je novomeška občina natančno opredelila z občinskim podrobnim prostorskih načrtom, ki predvideva številne poslovne objekte, predvsem s področja transporta, logistike, zaščite in reševanja. Ravno Renaultovo skladišče je prva naložba v omenjeno gospodarsko središče, s tem, da je investicijo vodilo avtoprevozniško podjetje Znass, d. o. o., ki je zatem objekt predalo v najem podjetju Renault Nissan Slovenija, ta pa je v njem uredilo centralno skladišče nadomestnih delov. To sedaj z rezervnimi deli za znamke Renault, Dacia in Nissan že oskrbuje Slovenijo ter velik del Balkana, ki vključuje Hrvaško, Bosno in Hercegovino, Srbijo, Makedonijo, Črno goro, Kosovo in Albanijo.

Velik logistični objekt, ki bo zaradi umeščenosti v neposredno bližino glavnih prometnih povezav omogočil, da se vsaj del tovornjakov izogne vožnji skozi središče mesta, nadaljuje poslanstvo francoskega proizvajalca avtomobilov, ki želi naročila po rezervnih delih izpolniti najkasneje v 48 urah, ob tem pa ni zanemarljiv podatek, da je v celotni bazi preko 200.000 različnih postavk. V novomeškem skladišču zagotavljajo nadomestne dele več kot 140 trgovcem in drugim partnerjem, dnevno pa ga zapusti preko 2400 delov. Po pričevanjih Andreja Slaka, vodje centralnega skladišča nadomestnih delov Renault Nissan, imajo v povprečju na več kot 4000 kvadratnih metrih površine ves čas na razpolago preko 15.000 različnih avtomobilskih komponent, seveda je pri marsikaterem delu na voljo več enakih kosov, odvisno od potreb na trgu. Za nemotene delovne procese v novem skladišču skrbi 24 zaposlenih, od tega jih je večina zadolženih za Renault in Dacio. Novomeška izpostave logistične mreže pri svojem delu veliko sodeluje s partnerskim skladiščem v Milanu.

Slavnostno odprtje skladišča

Novomeško skladišče v globalnem merilu

32 tovrstnih skladišč nadomestnih delov je na svetu, od tega novomeško predstavlja pomemben steber oskrbe v regiji, ki jo Renault imenuje Adriatic in vključuje že prej omenjene države. Vsa zadeva sicer spada pod okrilje Direkcije Skupine Renault za logistiko nadomestnih delov in dodatne opreme, ki s svojimi storitvami zagotavlja, da delo v avtomobilskih delavnicah poteka nemoteno, doda Thomas Vernier, ki kot direktor direkcije vodi več kot 3000 zaposlenih, od tega 2600 v Evropi. Direkcija oskrbuje preko 1700 dobaviteljev, sam sistem pa se napaja iz petih glavnih centrov, ki so v Romuniji, Franciji in Južni Koreji, od tam pa so izdelki dostavljeni v področna skladišča, med njimi je tudi to v Novem mestu. Renault z omenjeno naložbo potrjuje svojo dolgoletno odločenost, da Slovenijo ohrani med pomembnejšimi sodelujočimi državami v avtomobilski industriji, obenem pa Novo mesto utrjuje kot glavno središče oskrbe z nadomestnimi deli za ta del Evrope.

Luka REMS, fotografije: Renault Nissan Slovenija.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja