Zgodbe vsakdana

Na vrsti je Kandijska!

Lanskega junija so se po številnih težavah z razpisom začela gradbena dela na centralni čistilni napravi Ločna, katera je del projekta “Hidravlične izboljšave kanalizacijskega omrežja in CČN Ločna“. Sredstva za projekt so zagotovili Republika Slovenija, Mestna občina Novo mesto, svoj delež pa je prispevala tudi Evropska unija preko Kohezijskega sklada. Sama gradnja je bila že takoj na začetku razdeljena v 2 fazi; posebej čistilna naprava ter posebej obnova kanalizacijskega omrežja po Novem mestu.

Upravni objekt med gradnjo – CČN Ločna

Dela so tako več kot leto potekala bolj ali manj brez težav (nekaj se je šušljalo o težavah CGP-ja, a so bile govorice zavrnjene). Delavci CGP-ja te dni uspešno zaključujejo zadnje podrobnosti na centralni čistilni napravi, že prej pa so obnovili primarni kanal Ločna. Posodobljena čistilna naprava, ki bo začela delovati tekom meseca bo zagotavljala 100 % prečiščenje odplak, po zagotovilih pristojnih bo ena najsodobnejših v tem delu Evrope. Naj omenimo, da bo sedaj zraven tudi upravna zgradba, ki je do zdaj ni bilo. Prva faza počasi drsi proti koncu.

Primarni kanal, omrežje, Kandija …

V roku 14 dni bo Begrad (izbran na razpisu) začel z obnovo (2. faza) sedaj že res dotrajanega novomeškega kanalizacijskega omrežja. Dela bodo potekala na različnih lokacijah po Novem mestu, objekti, ki se bodo obnavljali oz. gradili pa so:

  • Dograditev zadrževalnega bazena Šmihel s prekritjem objekta;
  • Povečanje zmogljivosti črpališča Kandija;
  • Spremembe zasnove sekundarnega omrežja Šmihel in izgradnja skupnega zadrževalnega bazena;
  • Odvodnjavanje odpadne vode z območja Kandije;
  • Sprememba sekundarnega omrežja Gotna vas in gradnja skupnega zadrževalnega bazena;
  • Dograditev črpališča Bršljin;
  • Sprememba sekundarnega omrežja Mestne njive in gradnja zadrževalnega bazena;
  • Gradnja zadrževalnega bazena Težka voda.

Glavnina posegov bo potekala v Kandiji, kjer naj bi morali kopati tudi 8 metrov globoke jarke. V sklopu projekta bo tako prišla na vrsto tudi obnova ene najpomembnejših cestnih vpadnic v Novem mestu. Gre seveda za Kandijsko cesto, ki že vrsto let propada, slabo luč na vse skupaj pa meče še zanemarjena okolica, kjer kar mrgoli propadajočih objektov. Med najbolj izstopajočimi sta nekdanja mitnica, ki je povsem opuščena ter zloglasni “vagon”, kjer vsake toliko časa nekdo prekine smrtno tišino. Pred kakim letom nazaj so v njem prodajali avtomobile, a ne dolgo, sedaj pa že kak teden obnavljajo spodnje prostore. Morda dobimo še kakega trgovca, ki pa po naših izkušnjah ne bo ostal dolgo. Objekt je naravnost grd, fasada umira na obroke, zgrešena zasnova pa kazi pogled na ta del mesta. Pred kratkim so odstranili tudi “razgledno ploščad”.

Mitnica in vagon sta le 2 najbolj očitna primera zanemarjene Kandije, tu bi lahko omenili še vrsto stavb, ki jih zob časa že pošteno najeda. Novica o obnovi cestne vpadnice (od mostu čez Težko vodo do križišča pri TPV-ju) je zato več kot razveseljiva, saj se lahko nadejamo nove cestne površine, pločnikov ter varčne javne razsvetljave. Dela naj bi zaradi gostega prometa opravljali v več fazah, da le ne bi prihajalo do številnih zastojev, ki smo jim priča, ko v mestu zaprejo kak odsek ceste (npr. Ljubljanska cesta – odziv javnosti je bil vseeno premočen). Morda pa obnova spodbudi nekatere lastnike hiš k njihovi sanaciji, morda!

Za zdaj še rak rana Novega mesta – Kandijska cesta

Kanalizacijsko omrežje in cesto naj bi končali v roku 1 leta. Nam preostane le to, da upamo, da se bodo držali terminskega plana in, da bomo konec drugega leta imeli na pogled lepšo Kandijo.

S tem se bo celotni projekt zaključil. Z boljšim čiščenjem odplak bo največ pridobila reka Krka, na katero se bodo zmanjšali okoljski vplivi, njena boljša čistost pa naj bi omogočala tudi kopanje. To je dobra novica za načrte o novem kopališču na Loki. Tega na Zavodu za turizem Novo mesto obljubljajo za leto 2013.

Luka REMS

5 komentarjev

  1. B.

    Če bi kdo, ki Kandijske ne pozna, videl tole sliko, bi mislil, da je na mesto padla bomba. Koliko let smo čakali na obnovo in končno se je začelo premikati! Komaj čakam, da se dela začnejo. Ampak na žalost so tu še propadajoči objekti, večina jih je primerna samo še za rušenje. Poleg avtobusne postaje je to največja črna pika v mestu. Sramota!

    • Kandija je zares rekorderka v zanemarjenosti, to se naj bi z obetajočo obnovo ceste le spremenilo (poleg tega naj bi obnovili črpališče ob nekdanji mitnici, prenovili kanalizacijski sistem, uredili pločnike, javno razsvetljavo). Seveda pa bodo ostale nekatere propadajoče zgradbe, med drugim “vagon”, katerega lastnik je izolsko podjetje Brik. Občina bi morala lastnike enostavno spodbujati k obnovi, morda pripraviti kakšen odlok …

      • M.P.

        Ma kakšna obnova, tisti “vagon” naj se poruši in to je to. Stavba je dotrajana, pa še grda da te kr glava boli, ko se mimo pelješ. Vse od izgradnje ni blo od tega objekta nč. Samevala je, lastniki so se pa najbrš po glavi tolkli, zakaj so šli to gradit. Naj se zruš, pa nardi tm magari parkirišče, bo več koristi.

        • Se popolnoma strinjam z napisanim. Vendar lastnik objekta Brik d.o.o. (Izola) ima najverjetneje drugačne načrte, saj že kak teden ali dlje potekajo v spodnjih prostorih obrtniška obnovitvena dela. S tem, da je vse ostalo v obupnem stanje. Katastrofa.

Trackbacks / Pings

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja